måndag 20 september 2010

Höst-Väder

September brukar ju vara en fin höstmånad, men jag tycker det bara regnar. Planeringen var att hinna fixa lite i trädgården innan vi åker. Men.....stenmuren är halvfärdig. dom delar av den gamla stenmuren som skulle bättras på är inte gjord, lökarna är inköpta men inte planterade, matjorden ligger fortfarande i en hög och trädgårdsmöblerna står fortfarande ute. Veckorna krymper fort undan. Kommer ihåg förra hösten då vi for till Stockholm, vilka fina höstfärger det var då. Men det är klart ....det var i oktober....och snart är vi där. Tiden går fort det är bara drygt 12 veckor till Julafton, men då hoppas jag vi är i något varmare land.

2 kommentarer:

  1. Hösten är min årstid, faktiskt oavsett vilket väder det är, kan inte förklara varför det är så. Visst tycker jag om sommaren oxå men det kommer en annan känsla hos mig när det går över i höst.

    Ja, här blev det som vanligt efter min semester, jobb, jobb och jobb, trodde det skulle bli lite lugnare och jag skulle ha ork med annat oxå, har ännu inte fått in några foton på min blogg så här kommer GPS-kord till det stora köpcentrat: N 51.34629 E 12.17928
    Heter Nova Eventis ligger i Gunthersdorf utefter A9
    Kommer ni neråt Rimini ska ni besöka Rogmana Center N 44.15833 E 12.43373 det stora Iper-varuhuset är kanon att handla i.

    Håller utkik på Öland efter er, vi åker ner dit på fredagen.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Åh ja i varmare land över julen - det vore en dröm! Kanske man nån gång får uppleva det!
    Ha det gott! Fina bilder by the way!

    SvaraRadera